Pigmenty mineralne - zielenie!

Zieleń to dla mnie bardzo trudny kolor. 
Jeśli ma zbyt ciepły odcień, wygląda na mnie jak siniak. 
Zbyt trawiasty z kolei nigdy do niczego mi nie pasuje i odstaje nie podkreślając żadnego atutu. 
Za jasny sprawia, że wyglądam na chorą, a w zgniłych zieleniach jestem jeszcze bledsza niż w rzeczywistości.
Problem w tym, że idealną zielenią dla mnie jest... morska zieleń, a więc turkus. 
Co nie jest rzecz jasna żadną przeszkodą w kolekcjonowaniu zielonych pigmentów! :D



W Kolorowka.com można dostać - o ile się nie mylę - 15 odcieni zielonych pigmentów, od matowych po skrzące, jest nawet brokat. 
Są zielenie jasne, transparentne, ciemne, nasycone, chłodne i ciepłe. 

Cyan Green
5,89 zł
Cyan Green
INCI: Mica, Titanium Dioxide, Iron Oxide, Pigment Blue 15
Szmaragdowozielona mika z tonami neutralnego złota.








Mnie szczególnie urzekają odcienie Cyan Green, Twilight Green, Blackstar Green no i rzecz jasna Hydratyzowana Zieleń Chromowa, która jest jak dla mnie zielenią idealną - chłodna, matowa, nasycona. 

Hydratyzowana zieleń chromowa
6,30 zł
Hydratyzowana zieleń chromowa
INCI: Hydrated Chromium Green Oxide
Hydratyzowany tlenek chromu jest matowym pigmentem zielonym o chłodnym odcieniu...






Zrobiłam z niej Miętuska - cień mineralny (KLIK), użyty w tym makijażu:


Blackstar Green
5,99 zł
Blackstar Green
INCI: Mica, Iron Oxide
Czarna mika z głębokim, zielonym odcieniem, o średnim połysku.








Od jakiegoś czasu też polubiłam się bardzo z miką Satin Green, której chętnie używam jako rozświetlacza w kącikach oczu. Fantastycznie komponuje się z fioletowymi makijażami.

Satin Green
5,89 zł
Satin GreenINCI: Mica, Titanium Dioxide, Tin Oxide
Perłowa mika o zielonym połysku.







Silk Green
5,99 zł
Silk Green
INCI: Mica, Titanium Dioxide, Tin Oxide
Perłowa mika o zielonym połysku.








Pigmenty mineralne mają to do siebie, że kompletnie zmieniają swój charakter w zależności od użytej bazy czy kątu padania światła. 

Twilight Green
5,99 zł
Twilight Green
INCI: Mica, Titanium Dioxide, Iron Oxides
Mika o głębokiej, przygaszonej barwie szarozielonej.








Taki Twilight Green przykładowo może być perłową zielenią lub szarawo-grafitową mgiełką, a pod innym kątem mieni się turkusowo. 
Swatch na nagiej dłoni jest delikatnie transparentny, ale mika nałożona na bazę z białej kredki lśni pełnym blaskiem i wabi wszystkimi swoimi kolorami. 
Ten sam pigment nałożony na bazę z czarnej kredki pokazuje swoją mroczną stronę, wabi delikatnymi, zielonkawymi błyskami w ciemności. 

Egyptian Emerald
5,99 zł
Egyptian Emerald
INCI: Mica, Titanium Dioxide, Iron Oxide, Chromium Oxide Green
Ciemna, intensywna zieleń wzbogacona tonem starego złota.





China Jade
5,99 zł
China Jade
INCI: Mica, Titanium Dioxide, Iron Oxide, Chromium Oxide Green
Jasna, lekko opalizująca zielonozłota mika.





Chartreuse Green
5,89 zł
Chartreuse Green
INCI: Mica, Titanium Dioxide, Iron Oxide, Tin Oxide, Pigment Blue 15
Zielonożółta mika o intensywnej barwie.





Pear Green
5,89 zł
Pear Green
INCI: Mica, Titanium Dioxide, Iron Oxide, Tin Oxide, Pigment Blue 15
Jasna mika o żółtozielonym odcieniu.





Pearl Green
5,89 zł
Pearl Green
INCI: Mica, Titanium Dioxide, Iron Oxide, Tin Oxide, Pigment Blue 15
Perłowa mika o jasnej, subtelnej zielonej barwie. Lekka i odświeżająca.




Te pigmenty wabią, przyciągają wzrok. Perłowe miki uwielbiają towarzystwo matowych cieni, ale też świetnie wyglądają solo na powiece - delikatnie roztarte, dzięki czemu prezentują pełen wachlarz swoich odcieni. 


Starlight Green
5,99 zł
Starlight Green
INCI: Mica, Iron Oxide
Jasna, szmaragdowozielona mika. Odświeżająca i pełna życia. Po roztarciu na skórze mieni się nieznacznie złotawymi tonami.





Zieleń chromowa
6,40 zł
Zieleń chromowa
INCI: Chromium Oxide Green
Zieleń chromowa (tlenek chromu) jest pigmentem matowym, o intensywnym kolorze zielonym...





Viridian Glitter
5,55 zł
Viridian Glitter
Piękna stonowana zieleń zbliżona do barwy jadeitowej.






Jedna saszetka 5 ml takiego pigmentu mineralnego kosztuje 5 zł z groszami. Niektóre pigmenty mam od przeszło trzech lat, jak np. Satin Blue czy Satin Gold - i jeszcze nie udało mi się ich wykończyć, choć używam ich często do rozświetlania.

Która zieleń chwyciła Was za serce? Którą chciałybyście zobaczyć w akcji? 




Miłego dnia!
Arsenic

14 komentarzy:

  1. Dzięki Ci dobra kobieto za ten post! Bardzo on dla mnie przydatny w tej chwili, właśnie myślałam nad zieleniami z KOlorówki.
    Planujesz może jeszcze podobne posty o innych kolorach z tego źródła? ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie obrabiam zdjęcia brokatów, nie tylko z Kolorówki, ale wszystkich jakie posiadam, więc wkrótce to wrzucę.
      A jakieś konkretne kolory Cię interesują? Mogę porobić zdjęcia, dopóki jest ładne słoneczko :)

      Usuń
  2. Blackstar Green i Egyptian Emerald fantastyczne... przez Ciebie zachoruję nieuleczalnie :D

    OdpowiedzUsuń
  3. O matko Egyptian Emerald mnie totalnie zachwycił:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mi się to Twe oczko wciśnięte w pół posta podoba bardzo :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Egyptian Emerald wygląda cudnie!:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pięknie zaprezentowałaś te zielenie. Chyba zamówię je wszystkie.

    OdpowiedzUsuń
  7. hejka. Proszę o małą podpowiedź: które z nich można stosować bezpośrednio na powiekę bez mieszania mikstur :) za podpowiedź dziękuję z góry. ps. interesują mnie tez fiolety :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystkie - poza brokatem - trzymają się całkiem dobrze na skórze. Swatche robiłam na suchej dłoni (nie smarowałam jej żadnym kremem), więc oddają rzeczywisty wygląd pigmentu. Jeśli dodatkowo użyjesz bazy pod pigment, będzie dużo trwalszy na powiece niż zwykłe cienie. Sprawdzone na Sleekach - pod koniec dnia cienie Sleek mi się rolują i zbierają w fałdkach, a mika niemalże nienaruszona zostaje na swoim miejscu.
      Ja nakładam pigmenty zwykle albo na kredkę Jumbo z NYX, albo na cienie w kremie z Sephory.

      Usuń
  8. Dziękuję Ci bardzo za szybką odpowiedź. To dziś złożę zamówienie :). Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja wiem, że to stary post.. ale tam przeglądam i czytam wpisy i jestem zachwycona pigmentami z kolorowki.. już sobie listę robię jakie chce.. aż się boję jaką sumę to wszystko osiągnie.. kolory są cudne a Twoje swache rewelacyjne..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedyś znajoma się mnie podpytywała - jakie pigmenty polecam, co jeszcze powinna sobie kupić? I tak co miesiąc, aż lista rozrastała się do kilkunastu. Po kilku takich mailach w końcu jej powiedziałam, aby jechała po kolei z kolornika na stronie, bo i tak wszystko zmierza w kierunku skompletowania wszystkich pigmentów z asortymentu ;)
      A tak poważnie - mam nadzieję, że moje swatche będą pomocne. Pigmenty to bardzo szczególna i wrażliwa grupa kosmetyków - trudno je fotografować, trzeba je zobaczyć na żywo aby zrozumieć ich charakter... ale jak już je raz zobaczysz, to przepadłaś ;)

      Usuń
  10. Najbardziej spodobały mi się blackstar green i egyptian emerald. Powoli zaczynam przygodę z mikami i rozglądałam się dziś na kolorowce za czymś ciekawym, chociaż zieleni jeszcze się boję ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie przeglądanie i szukanie kończy się całkiem obszerną kolekcją ;) Ale ja nie żałuję, wśród tych pigmentów znajduję naprawdę boskie perełki, którymi wielkie koncerny kosmetyczne kuszą za straszne pieniądze. Widziałaś Rose Taupe? Ostatnio pisałam o nim na blogu, nutka w nutkę taki sam jak cień Mirage z Bare Minerals...

      Usuń

Copyright © 2014 Arsenic - naturalnie z przekorą , Blogger