DIY: Miętusek! Cień do powiek z pigmentów mineralnych.


Przepis na Miętuska dostałam od pani Patrycji z serwisu Kolorowka.com i skradł moje serce od razu.
Jest bardzo prosty do zrobienia i na pewno urzeknie wszystkie miłośniczki chłodnych, miętowych odcieni czy też turkusowych pasteli.





Nie da się ukryć, że ja takie kolory uwielbiam, także w wersjach dużo ciemniejszych. Taki pastelowy odcień jednak będzie pasował większości z nas i cudnie odświeży zmęczone oczy. 

Odmierzamy łyżeczką 0,15 ml:
  • 1 łyżeczka hydratyzowanej zieleni chromowej
  • 2 bazy do cieni TKB
  •  2 stearynianu magnezu
  • 1 pudru jedwabnego
  • 5 Sericite Mica&Mirystynian Magnezu


Wszystkie składniki można dostać w Kolorówce. 



Hydratyzowana zieleń chromowa sama w sobie ma bardzo słabą przyczepność, stąd potrzeba zmieszania jej z dużą ilością substancji polepszających aplikację.

Puder jedwabny z kolei fantastycznie będzie pielęgnował naszą delikatną skórę powiek bo zawiera aż 18 aminokwasów w formie łatwo wchłanialnej, które mają działanie odżywcze. 

Odmierzone składniki mieszamy w moździerzu lub w czystej torebce strunowej - i to wszystko :)
Z podanych objętości otrzymamy ok. 1,5 grama cienia, ale nic nie stoi na przeszkodzie aby ilości półproduktów zwielokrotnić.


Nic nie stoi również na przeszkodzie, aby Miętuska upgrade'ować i pobawić się możliwościami, jakie dają pigmenty mineralne.
Ja nie byłabym sobą, gdybym nie zaczęła kombinować, więc odsypałam sobie część gotowego cienia i dodałam do niego szczyptę Satin Violet.

Satin Violet
5,89 zł
Satin Violet
INCI: Mica, Titanium Dioxide, Tin Oxide
Perłowa mika o błękitnym połysku.





Wyszedł mi odrobinę jaśniejszy Miętusek, mieniący się po roztarciu na fioletowo - uwielbiam ten efekt! 
Tego ulepszonego Miętuska użyłam w jednym z moich ostatnich makijaży. 
Możecie w nim też zobaczyć jak wygląda czysta Hydratyzowana Zieleń Chromowa - do zrobienia nią kreski użyłam płynu Duraline.


Jaki kolor Wam się marzy? Może macie taki, którego nie znalazłyście wśród gotowych cieni drogeryjnych? Dajcie przykłady, może uda się je po prostu zrobić z pigmentów :)

Pozdrawiam cieplutko
Arsenic


8 komentarzy:

  1. Ale ślicznie...i ten zielony akcent....A jakie ładne i kształtne brwi :)

    OdpowiedzUsuń
  2. jej śliczny jest ;)
    Twój bzik już nie jest taki niegroźny !!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetne kolory powychodziły ;))

    OdpowiedzUsuń
  4. znów chcę. ty mnie do depresji doprowadzisz.

    I mam dla ciebie zadanie robisz mi szminkę śliwkową mega śliwkową

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytając ten wpis, naszło mnie na podobny kolorek :)
    Jako że w domu nie mam większości składników, to skorzystałam z Color Blend White dodając do niej (w takiej samej proporcji) miki Starlight Green oraz kapki Pearl Green. I wyszedł mi kolor miętowych lodów o lekko perłowym wykończeniu :D Jutro testy naoczne ;)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Arsenic - naturalnie z przekorą , Blogger