Agda plus = zdrowe paznokcie



Agdę dostałam od Sulphur Busko-Zdrój jakoś w marcu, w momencie gdy jej najbardziej potrzebowałam. Moje paznokcie, a raczej ich wygląd, wołał o pomstę do nieba. Pomsta nie nadeszła, ale odżywka trafiła się całkiem na czas.


Nie mam niestety nawyku mycia naczyń w rękawiczkach - jestem niecierpliwa, sprzątam i zmywam szybko, więc zanim znajdę rękawiczki i je ubiorę, zwykle już jest pozmywane. Na pewno też nie pomagał im fakt, że bardzo dużo czasu spędzam pisząc na klawiaturze. Bardzo dużo czasu. Dlatego cierpią moje paznokcie. W marcu wyglądały tak:



Wybaczcie jakość zdjęć, coś mi się aparat zbiesił i nie chciał złapać ostrości, ale może to i lepiej. Naprawdę nie było na co patrzeć. Moje paznokcie łamały się i rozdwajały, mimo że były obcinane na krótko. Nie malowałam ich, bo bałam się jeszcze pogorszyć ich stan. 

Codziennie wieczorem wmasowywałam w nie kremy i olejki - zero poprawy. Lipa na całego. 
Płytka była sucha, matowa. Gdy udało mi się opanować sytuację w jednym rejonie, rozpoczynała się zabawa w innym i tak w kółko.
Prawdopodobnie chodziło również o dietę - o tej porze roku nie ma świeżych owoców ani warzyw, ratowałam się tym co było dostępne - ale to wciąż mało.

Paznokcie

Są przydatkiem skóry, podobnie jak włosy, gruczoły łojowe i gruczoły potowe.
Ostateczny rozwój paznokcia przypada na 20 tydzień życia.
Jest to przeźroczysta wypukła płytka ochronna z warstwy rogowej naskórka, ze zrogowaciałych bezjądrowych keratynocytów, grubości 0,5-0,7 mm.

Budowa paznokcia

Różna struktura włosa, warstwy rogowej i paznokcia uwarunkowana jest różnym stopniem zrogowacenia oraz różnicami w zawartości siarki.
Główny składnik paznokcia to białkowa keratyna z dużą zawartością siarki, wapnia, fosforu i arsenu.
Ciekawostka: Przy dotyku lub ucisku paznokieć stawiając dodatkowy opór umożliwia dokładniejsze wyczuwanie.

Agda jest odżywką w płynie, do codziennego stosowania na czystą płytkę paznokcia. Co ważne - nie jest to kosmetyk z rodzaju "cudotwórców błyskawicznych", a więc na efekty - trwałe efekty! - trzeba chwilę poczekać. 
U mnie trwało to miesiąc, przy czym stosowałam ją kilka razy dziennie. Przypomniawszy sobie o swoich beznadziejnych paznokciach, smarowałam je odżywką i tak kilka razy dziennie. Minimum trzy, często znacznie więcej razy.

Agda jest bardzo specyficzna, jeśli chodzi o konsystencję - ponieważ nie jest lakierem, nie zastyga na płytce paznokcia i nie uwidacznia się na nim. Ma bardzo lejącą konsystencję i zauważyłam, że dobre efekty przynosi wmasowanie jej już po nałożeniu jej pędzelkiem na paznokcie. Tak też robiłam - najpierw "malowałam" nią paznokcie a następnie wykonywałam krótki (ok. 4-5 minut) masaż aby dokładnie się wchłonęła. 
Warto ją wmasować w "skórki", czyli w okolicy obrąbka naskórkowego aby dostarczyć keratynę tam, gdzie jest ona najbardziej potrzebna. 




Wzrost paznokcia 

Wzrost naturalny to 0,5-1,2 mm tygodniowo, średnio dobowo około 0,12 mm.
Obserwuje się duże indywidualne różnice, nawet u tej samej osoby w różnych okresach roku. Promieniowanie UV stymulując podziały komórkowe powoduje, że paznokcie szybciej rosną latem. 
Paznokcie u rąk rosną dwa razy szybciej, niż paznokcie u nóg. 
U osób starszych wzrost paznokci jest zwykle wolniejszy. 
Przy wzmożonym ukrwieniu (na przykład w stanie zapalnym) wzrost paznokcia może być szybszy. 
Zastój żylny (np. przy współistniejących obrzękach) powoduje zwolnienie wzrostu paznokcia 
Całkowity odrost paznokci następuje na ręce do 150 dni, na nodze dwa-trzy razy dłużej. 
Wzrost paznokcia rozpoczyna się w macierzy. 
Warstwa rozrodcza łożyska ma dwie części: 

  • Pomiędzy korzeniem paznokcia a obłączkiem znajduje się stopniowo keratynizująca się warstwa rosnącego paznokcia 
  • Poniżej płytki leży bruzdowata powierzchnia łożyska, po której przesuwa się rosnący paznokieć 
Wraz z wiekiem paznokcie rosną wolniej i stają się silniej skeratynizowane, skruszałe i łamliwe. Kolor paznokcia zmienia się z różowo półprzejrzystego na żółtawy lub białawo opalizujący.

Skład Agdy jest niezwykle prosty, bardzo daleki od wymyślnych formaldehydowych wynalazków rodem z horrorów klasy Z.

SKŁAD INCI odżywki Agda Plus z Sulphur Busko-Zdrój

  • aqua - woda, rozpuszczalnik
  • glycerin - gliceryna, działa silnie nawilżająco, silnie wygładza i regeneruje, wnika do naskórka chroniąc przed transepidermalną ucieczką wody, działa długotrwale i silnie
  • alcohol - alkohol, rozpuszczalnik
  • keratine - keratyna, jest białkiem włóknistym naskórka i jego produktów takich jak włosy i paznokcie. Jest białkiem nierozpuszczalnym, różniącym się od innych protein zawartością cystyny a więc i siarki. Regeneruje strukturę uszkodzonej płytki paznokciowej i powoduje jej utwardzenie i wzmocnienie, zapobiega łamaniu się i rozdwajaniu paznokci. Szczególnie zalecana do produkcji odżywek do paznokci łamliwych, rozdwajających się, zniszczonych, cienkich oraz z wysuszonym naskórkiem
  • panthenol - pantenol, witamina B5, czyli kwas pantotenowy jest naturalnym składnikiem występującym w skórze, paznokciach i włosach, niezbędnym do ich prawidłowego formowania się. Przy niedoborach wit. B5 pojawia się szorstkość i łuszczenie skóry. Łatwo wnika w głąb skóry, włosów i paznokci. Zmniejsza utratę wody przez naskórek i skutecznie nawilża skórę, nadając jej miękkość i elastyczność. D-pantenol stymuluje podziały komórkowe, dzięki czemu działa gojąco i regenerująco; pomocny przy gojeniu ran i drobnych uszkodzeń skóry oraz leczeniu blizn.  Poprawia barierę lipidową naskórka, już po 7 dniach zastosowania skóra staje się bardziej nawilżona i mniej łuszcząca. D-pantenol działa łagodząco i przeciwzapalnie; pomocny przy podrażnieniach skóry, polecany przy oparzeniach posłonecznych oraz po goleniu i depilacji, łagodzi zaczerwienienie, podrażnienie i swędzenie. Nawilża, wygładza i pogrubia włókno włosa, nadaje włosom połysk, ułatwia rozczesywanie, zapobiega rozdwajaniu końcówek. Poprawia stan zniszczonej lakierowaniem płytki paznokci. Bardzo dobrze tolerowany przez skórę, nie podrażnia, ani nie uczula. Wykazuje działanie antybakteryjne i konserwujące
  • ethylparaben - etylparaben, konserwant
Czymże odżywiać słabe paznokcie, jeśli nie tymi substancjami, których im brakuje? Hm? Keratyna w towarzystwie gliceryny i pantenolu zrobią całą robotę jak należy, za grosze i trwale. 
Efekty po miesiącu już były u mnie zadowalające. Paznokcie przestały się tak rozdwajać i łamać. Były wyraźnie gładsze, nabrały tego charakterystycznego połysku, stały się nieco bardziej giętkie. 
Nadal musiałam je nosić krótkie, ale różnica była już wtedy kolosalna. Dziś rano wyglądały tak:



Podziwiacie kompletnie nagie paznokcie, nie smarowałam ich przed zrobieniem zdjęcia niczym.
Mogę je teraz nosić w mojej ulubionej długości - nie za długie, aby dało się sprawnie i szybko pisać na klawiaturze, ale też nie obcięte na krótko. Nie rozdwajają się! Nie kruszą! 
Są giętkie, jasnoróżowe i nawet skóra wokół paznokci wygląda lepiej, nie tworzą się zadziory. Wiecie, to jest jedno wielkie: UFF! 

Co do wydajności, po prawie 4 miesiącach codziennego używania, zostało mi Agdy tyle:



Nie mam pytań. Buteleczka 10 ml kosztuje ok. 8 zł. 

Szczegółowa lista aptek i sklepów zielarskich, w których można od ręki kupić produkty marki Sulphur Busko-Zdrój znajduje się bezpośrednio na stronie producenta: KLIK!



W Krakowie kompletny asortyment produktów SULPHUR jest dostępny „od ręki” m.in:

  • w sklepie Galeria Mydeł i Soli, ul.Limanowskiego 1, tel.12 656 66 44
  • w Grocie Solnej HALIT, ul. Szuwarowa 4/ UH 4, tel. 12 357 49 67
Jest to też mój typ w akcji zainicjowanej przez Angel: PERŁY Made in Poland: KLIK!





Miłego dnia!
Arsenic

12 komentarzy:

  1. Tak czytam i czytam i już się cieszę, że tak jak ja nie masz nawyku mycia naczyń... A tu lipa ;). Hihi, ja nie zmywam, a moje paznokcie są w opłakanym stanie, chyba się wybiorę na Limanowskiego jak tylko wrócę do Krakowa.

    Ps.
    Mam nadzieję, że się nie gniewasz za to, że jeszcze nie podrzuciłam Ci biżuterii. Jak tylko wrócę do Krakowa to od razu to zrobię... Przez Salvadorka jakoś nie miałam do niczego głowy :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie będę się gniewała, jeśli dasz się zaprosić na jakiąś kawępiwowódkę ;)

      Usuń
    2. No chyba nie mogę odmówić! :)

      Usuń
    3. Byłam dziś na limanowskiego i zostałam poinformowana, że nie sprowadzają tego produktu ;<

      Usuń
  2. Koniecznie muszę wypróbowac, bo moje się strasznie łamią:(

    OdpowiedzUsuń
  3. Polecam też serum do paznokci firmy lovely z kwiatem wiśni. Stosuje się ją tak jak tą wyżej tylko efekty zauważalne są o wiele szybciej :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Hej Arsenic:) zapomniałaś w składzie dopisać keratyny:) dużo czytałam o tej odżywce, oczywiście dobrego, ale na razie nie potrzebuję jej - z półproduktów można wyczarować podobną:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cała ja - już poprawione ;)
      Zgadza się, jeśli ktoś siedzi "po uszy" w robieniu własnych kosmetyków to bez trudu sobie podobną ukręci z tego, co ma w magazynku. Ale nie ma sensu moim zdaniem kupować osobno wszystkich półproduktów jedynie po to aby zrobić taką odżywkę - koszt przesyłki i samych surowców przerośnie sens :)

      Usuń
  5. Odżywka również przydałaby się do moich paznokci.

    OdpowiedzUsuń
  6. Zachęcona po przeczytaniu posta kupiłam i będę próbować ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam pytanie, czy ja mogę stosować agdę pod paznokieć? Generalnie udało
    mi się już opanować w miarę rozdwajanie (o ile mam na nich nailtek), ale
    po eveline moje paznokcie zaczęły mi odchodzić po bokach! Stosuję
    olejek herbaciany ale chciałabym jakiejś odmiany - jedyne, co mnie
    martwi, to ten paraben ;/

    OdpowiedzUsuń
  8. Olejek herbaciany ma zupełnie inne właściwości niż agda - działa przeciwgrzybiczo i przeciwbakteryjnie zapobiegając zakażeniom, i jest wskazany gdy miewasz nawracające grzybice lub problemy z pękającymi i odchodzącymi właśnie paznokciami aby zapobiec infekcjom.
    Agda wzmacnia pazury dostarczając im keratyny bezpośrednio tam, gdzie jest ona potrzebna. Możesz połączyć obie sprawy dodając do agdy kilka kropli olejku z drzewa herbacianego.
    Parabeny - jeśli Cię nie uczulają, bo mogą uczulić dokładnie tak jak i rumianek, to nie ma podstaw aby się ich bać.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Arsenic - naturalnie z przekorą , Blogger