Zaktualizowane ebooki zakupowe – teraz jeszcze lepsze i w promocjik

Zaktualizowane ebooki zakupowe – teraz jeszcze lepsze i w promocjik



 Czas na małą aktualizację! Po długiej pracy zaktualizowałam wszystkie moje ebooki zakupowe. Co to dokładnie oznacza? Przeszukałam 9 przewodników, usuwając linki do wyprzedanych produktów, które już nie są dostępne, i zostawiłam tylko te, które naprawdę warto kliknąć. Teraz, kiedy planujesz zakupy, masz pewność, że linki prowadzą do rzeczy, które są aktualnie w sklepach.


Dlaczego „prawidłowe” odpowiedzi w quizach kolorystycznych bywają… zupełnie błędne? O percepcji barw i co z tego wynika.

Dlaczego „prawidłowe” odpowiedzi w quizach kolorystycznych bywają… zupełnie błędne? O percepcji barw i co z tego wynika.


 W internecie roi się od quizów o kolorach: „Który z tych kolorów jest jaśniejszy?”, „Który chłodniejszy?”, „Który bardziej czysty?”. Fajne, wciągające, często zaskakujące. Ale jest jeden problem: w większości z nich „prawidłowe” odpowiedzi wcale nie wynikają z rzeczywistych cech barw, tylko z… potocznego, subiektywnego odbioru. A czasem kwestią sporną jest samo nazewnictwo. Postanowiłam to pokazać na przykładzie trzech kolorów z palety Pantone — Water Ballet, Maui Blue i Bluefish


Nie pierwszy i nie ostatni kij w mrowisko. O średnim nasyceniu zgaszonego lata i o "żarówiastej" sukience

Nie pierwszy i nie ostatni kij w mrowisko. O średnim nasyceniu zgaszonego lata i o "żarówiastej" sukience


Czy kolor tej sukienki naprawdę jest za mocny? Czy zgaszone lato może nosić coś bardziej nasyconego niż błoto z kurzem? Ten wpis to odpowiedź na pojawiające się komentarze i jednocześnie próba uporządkowania kilku bardzo ważnych kwestii dotyczących oceny koloru, jego nasycenia, oraz tego, jak te sprawy mają się do realnego życia i analizy kolorystycznej.


Zaczęło się od zdjęcia

Ola (zgaszone lato - na zdjęciu powyżej) kupiła mój przewodnik po sukienkach z sieciówek dla zgaszonego lata i od razu kupiła kilka sukienek. Pochwaliła się zakupem... no i się zaczęło.

Na zdjęciu – sukienka w niebiesko-turkusowym kolorze. Ujęcie w świetle dziennym, sukienka założona przez osobę o typie zgaszonego lata bez makijażu. Pojawiły się komentarze, że kolor sukienki jest „zbyt mocny”, „żarówiasty”, „nie z palety”.

Zamiast więc opierać się na subiektywnym odbiorze chwilowego wrażenia obudowanego kontekstami, pobrałam bezpośrednie próbki koloru z tkaniny sukienki i przeprowadziłam analizę zgodnie z zasadami: określając jej parametry – barwę, nasycenie i jasność – w sposób obiektywny i powtarzalny.


Photoshop i Pantone zamiast domysłów

Wrzuciłam zdjęcie do Photoshopa i pobrałam cztery próbki koloru bezpośrednio z różnych miejsc na tkaninie. Żadnych filtrów, żadnej korekcji – czysty pomiar pikseli. Każda próbka została zamieniona na wartości RGB i porównana z najbliższymi odpowiednikami w systemie Pantone.


Oto kolory, które otrzymałam:

– Pantone 16-4427 TCX – Horizon Blue
– Pantone 15-4427 TCX – Norse Blue
– Pantone 16-4421 TCX – Blue Mist
– Pantone 17-4328 TCX – Blue Moon

Co je łączy?

– Wszystkie mają średnie nasycenie – żaden z nich nie jest kolorem maksymalnie nasyconym.
– Wszystkie mają barwę niebiesko-turkusową, czyli przesuniętą lekko ku zieleni, ale nadal chłodną. To, co zgaszone lata szczególnie lubią!
– Wszystkie mają jasność umiarkowaną do średniej – nie są ani pastelowe, ani ciemne.
– I żaden z nich nie jest żarówiasty, ani neonowy, ani tym bardziej „elektryczny”.




A teraz porównajmy z rzeczywiście nasyconymi kolorami:

Dla kontrastu zestawiłam je z kolorami naprawdę jaskrawymi i czystymi:

– Pantone 306 C – intensywny błękit cyjanowy
– Pantone 18-4245 TN – Electric Blue Lemonade
– Pantone 14-4530 TN – Bluefish



Tutaj dopiero widzimy, co to znaczy wysoka saturacja i czystość spektralna. Te kolory dosłownie świecą. Na ich tle próbki z mojej sukienki wyglądają… no właśnie – umiarkowanie. I poprawnie.


Gdzie leży problem?

Problem nie leży w kolorze sukienki. Problem leży w rozpowszechnionym i mocno zakorzenionym przekonaniu, że zgaszone lato może nosić wyłącznie kolory:
– przybrudzone,
– zmętniałe,
– zgaszone do poziomu popiołu,
– i pozbawione jakiejkolwiek intensywności.

Tymczasem zgaszone lato to typ o średniej chromatyczności i średniej jasności. Średniej. Nie najniższej. To oznacza, że może wyglądać dobrze w kolorach o średnim nasyceniu – nie tylko w tych najbardziej „płaskich” i „bezpiecznych” z końca palety.


Czy ta sukienka to kolor idealny dla zgaszonego lata?

Nie. Wykracza nieco poza klasyczną paletę, bo ma więcej światła i czystości. Ale czy to wielki problem, dyskwalifikacja? Nie - to tylko kolor z pogranicza — do którego można sięgnąć świadomie, z pełnym zrozumieniem i ze świadomością kontekstu oraz z umiejętnością panowania nad kolorem. Tu - trochę niechcący - duży dekolt ratuje sytuację. Na pewno byłoby zdecydowanie łatwiej nad tym kolorem panować, gdyby nie był podany na sukience, lecz na spódnicy - wówczas zgaszone lato może złagodzić jego wydźwięk wybranym beżem czy bielą z palety i problem przestaje istnieć.

Analiza kolorystyczna to narzędzie, a nie religia. Nie służy do tego, by wyznawać ją bezrefleksyjnie i recytować palety z pamięci, ale po to, by lepiej rozumieć, jak kolory oddziałują na wygląd, samopoczucie i odbiór osoby. To nie jest system zakazów i nakazów, tylko rama pomagająca podejmować świadome decyzje. Kolor spoza palety nie jest herezją. Ubranie, które działa – nawet jeśli balansuje na granicy typu – nie jest błędem.
"Typ kolorystyczny" to nie wyrok, lecz mapa. A mapa to nie droga – to tylko podpowiedź, którędy może być Ci najłatwiej.

A jeśli jeszcze nie znasz swojego typu – też mam coś dla Ciebie. 

Zapraszam na stacjonarne konsultacje kolorystyczne:

---

Arsenic.pl Aleksandra Galiszkiewicz

SKLEP


Daltonizm a analiza kolorystyczna

Daltonizm a analiza kolorystyczna



Czy analiza kolorystyczna u osób z zaburzeniem widzenia barw ma sens? 

Krótka odpowiedź brzmi: tak. A dłuższa? Zdecydowanie tak – i być może nawet bardziej niż u osób z pełnym spektrum widzenia barw.

Choć brzmi to paradoksalnie, właśnie osoby z zaburzeniami rozpoznawania kolorów mają często największe trudności z samodzielnym podejmowaniem decyzji kolorystycznych. Dlatego dobrze przeprowadzona analiza kolorystyczna może być dla nich ogromnym wsparciem – praktycznym, estetycznym i zawodowym.


Zgaszone lato i zgaszona jesień - nowe e-booki zakupowe

Zgaszone lato i zgaszona jesień - nowe e-booki zakupowe


 Wyobraź sobie, że jesteś po tygodniu chodzenia po sklepach i scrollowania aplikacji sieciówek. Wszystkie linki do ubrań w swoich kolorach zapisujesz sobie w notatniku z myślą, że wrócisz do nich w wolnej chwili, lub po wypłacie. To jest ta chwila, gdy już to masz - już wiesz, co kupisz, co przemyślisz. Przeszłaś już te wszystkie sklepy i już tam nie musisz wracać. Masz listę linków do ubrań w punkt. 


Nowe przewodniki zakupowe dla trzech typów kolorystycznych – już w sklepie!

Nowe przewodniki zakupowe dla trzech typów kolorystycznych – już w sklepie!



 Znasz swój typ kolorystyczny, ale wciąż łapiesz się na tym, że zakupy są męczące? Wiesz, czego szukasz, ale w trzecim sklepie online wszystko już zlewa się w jedną wielką nudną beżowość? Myślisz, że w sklepach nic nie ma w kolorach dla Twojego typu? Właśnie dlatego stworzyłam trzy nowe e-booki zakupowe, które są jak osobista stylistka z policją kolorystyczną w jednym.


O domowym farbowaniu jedwabiu - doświadczenie Karoliny i Sabiny

O domowym farbowaniu jedwabiu - doświadczenie Karoliny i Sabiny


 Lubię te wiadomości, które wpadają do mnie czasem niespodziewanie: „Cześć, zrobiłam motylkiem piękną, wiosenną zieleń”. Tak napisała Karolina, kiedy pofarbowała swoje białe ubrania na zielono-złoto. Tak samo Sabina, kiedy okiełznała kapryśny jedwab i nadała mu zupełnie nowy, ciepły kolor.


Masz mój stary próbnik z błyszczącą powłoką? Pomyślałam o Tobie!

Masz mój stary próbnik z błyszczącą powłoką? Pomyślałam o Tobie!



 Jeśli jesteś jedną z tych cudownych osób, które kupiły u mnie próbnik barw w wersji personalizowanej jeszcze wtedy, gdy miał błyszczącą powłokę – mam dla Ciebie coś wyjątkowego.

Wiem, że nie każdemu pasuje błysk. Niektórzy wolą, gdy próbnik jest matowy: łatwiej wtedy ocenić kolor, nic nie odbija światła, a sam wachlarzyk wygląda bardziej profesjonalnie.


Dlaczego Twoje oczy wyglądają inaczej na zdjęciach? O roli sprzętu w analizie kolorystycznej

Dlaczego Twoje oczy wyglądają inaczej na zdjęciach? O roli sprzętu w analizie kolorystycznej


 Patrzysz na swoje oczy w lustrze, patrzysz na zdjęcia w telefonie — i niby to samo, a jednak coś się nie zgadza. Kolor tęczówek, odcień skóry, głębia włosów — wszystko wygląda trochę inaczej. Czasem subtelniej, czasem bardziej dramatycznie, niż jest naprawdę. Warto wiedzieć, skąd się biorą te różnice.

Na tym porównaniu widzisz tęczówki Karoliny, zgaszonej jesieni. Po lewej stronie zdjęcie zrobione dobrej klasy tabletem, ale to wciąż tablet. I "tylko" średnio oświetlona, wysoka przestrzeń galerii handlowej. Po prawej stronie ta sama tęczówka uchwycona w tym samym miejscu moim cyfrowym Lumixem.


Copyright © 2014 Arsenic - naturalnie z przekorą , Blogger